مبلمان کلاسیک چیست و چه نوع دکوراسیونی مناسب است؟ مبلمان کلاسیک چیست و چه نوع دکوراسیونی مناسب است؟
تاریخ : سه شنبه 10 اسفند 1400
نویسنده : میثم جعفری

مبلمان کلاسیک و راحت دو سبک محبوب در بین ایرانیان است که انتخاب یکی از این دو سبک کار سختی است. اگرچه این دو سبک مبلمان تفاوت ها و شباهت های زیادی با یکدیگر دارند، اما در اکثر موارد بسیاری از افراد در انتخاب بین این دو نوع مبلمان دچار مشکل می شوند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت کدام مبل بهتر است یا کلاسیک.

بسیاری از افراد زمانی که تصمیم به تهیه مبلمان منزل خود می گیرند، در انتخاب مبلمان مناسب با فضا و چیدمان منزل خود دچار تردید می شوند و انتخاب برایشان سخت می شود، مخصوصاً اگر اطلاعات لازم در مورد انواع مبلمان و ویژگی ها باشد. . آنها را نداشته باشید.

این دوراهی بیشتر اوقات در انتخاب بین دو مدل مبلمان کلاسیک و راحت (مدرن) پیش می آید و انتخاب را سخت می کند.

برای اینکه بتوانید از بین این دو مدل مبلمان مناسب منزل خود را انتخاب کنید، اولین قدم این است که با آن ها آشنا شوید و از ویژگی های متفاوت آن ها اطلاعات کافی کسب کنید.

در مرحله بعد با مقایسه اطلاعات به دست آمده می توانید تصمیم بگیرید که کدام مبل کلاسیک بهتر است یا مبل راحتی و کدام یک از این مبلمان ها برای فضا و چیدمان منزل شما مناسب است.

ابتدا باید فضای منزل خود را در نظر بگیرید و با توجه به چیدمان، میزان فضای خالی موجود، بودجه مورد نظر و کاربرد مبلمان مورد نظر، مبلمان جدید خود را انتخاب کنید.

مثلاً به اطراف خانه نگاه کنید، چیدمان شما چیست؟ اکثر اکسسوری های استفاده شده در دکوراسیون شما چه سبکی دارند؟ آیا اکسسوری های شما مدرن هستند یا مینیمال، یا سنتی و حداکثری هستند؟

دانستن این موضوع شما را یک قدم به تصمیم درست در هنگام انتخاب مبلمان جدید نزدیک تر می کند.

مورد بعدی استفاده از مبلمان است، هدف شما از خرید این مبلمان چیست؟ آیا قصد انتخاب مبلمان برای اتاق نشیمن و فضای خانواده را دارید یا فضای پذیرایی و محیطی رسمی را مد نظر دارید؟ دانستن استفاده از مبلمان مورد نظرتان به شما کمک می کند تا راحت تر تصمیم بگیرید، پس توجه به این نکته را فراموش نکنید.

مورد بعدی میزان پولی است که برای تولید مبلمان در اختیار دارید، این نکته می تواند نقش بسیار مهمی در انتخاب شما داشته باشد، زیرا با در نظر گرفتن یک بازه قیمتی می توانید تصمیم راحت تری بگیرید.

نکته بعدی این است که میزان فضایی را که برای مبلمان خود در نظر گرفته اید در نظر بگیرید.

هرگز بدون اطلاع سراغ مبلمان نروید، زیرا اگر فضای اتاق نشیمن یا اتاق نشیمن شما کوچک و مبلمان شما بیش از حد بزرگ باشد، خانه شما را خیلی کوچک نشان می دهد و برعکس اگر فضای شما خیلی کوچک باشد. خیلی کوچک است، چیدمان خانه شما کاملاً مختل می شود.

 

مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک یا نیمه استیل شباهت زیادی به مبل های سلطنتی و مبل های استیل دارد اما راحت تر از مبل های سلطنتی است.

این مبلمان تلفیقی هنرمندانه از پارچه های فاخر با بهترین چوب هاست. این نوع مبلمان معمولاً رسمی است و بیشتر برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شود.

ظاهر آنها شیک و سنتی است و انتخاب افرادی است که به دکوراسیون پر زرق و برق و کلاسیک علاقه دارند.

در بین مدل های متنوع مبلمان کلاسیک، مدل های ویکتوریا، تئودور، گرجستان، لویی و فرانسوی از پرطرفدارترین مدل ها هستند.

مبل کلاسیک معمولا در ست های 7 نفره و 9 نفره تولید می شود. ست 7 نفره این مبلمان شامل یک مبل سه نفره و چهار مبل تک نفره و ست 9 نفره شامل یک مبل سه نفره، 4 مبل تک نفره و 2 عدد هاست می باشد.

البته می توانید با توجه به فضای منزل خود تعداد مبل های تک نفره را کم یا زیاد کنید و این یک سلیقه شخصی است.

مبلمان کلاسیک معمولاً با توجه به میزان منبت کاری، نوع و جنس، قیمت بالایی دارند

پارچه مورد استفاده برای روکش و نشیمنگاه، مقدار چوب مصرفی در تولید، قابل افزایش است.

توجه داشته باشید که مبلمان کلاسیک برای فضاهای راحت و دوستانه یا استفاده روزمره مناسب نیستند و بیشتر رسمی و رسمی هستند.

 

ویژگی های مبل کلاسیک
مهمترین ویژگی که مبلمان کلاسیک را خاص می کند، ظرافت فوق العاده ای است که در طراحی و تولید آن به کار رفته است. این ظرافت در منبت کاری روی مبلمان به خوبی نمایان است.

ویژگی های مبل های کلاسیک

یکی دیگر از ویژگی های بارز این مبلمان قسمت چوبی A است یعنی اسکلت این مبلمان علاوه بر طرح های خاص و منحصربفرد ایجاد شده بر روی آن، چوب به کار رفته باعث شده تا این مبلمان مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد. به آرامی

کیفیت و دوام بالای چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک جلوه خاصی به آن بخشیده است و کیفیت بالای این چوب باعث شده افراد زیادی حاضر به پرداخت هزینه های زیادی برای تولید این مبلمان شوند.

یکی دیگر از ویژگی های مبل کلاسیک تلفیق زیبایی و راحتی در آن است، شاید این مبلمان به راحتی و نرمی مبل های راحتی نباشد، اما




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.